آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اجرای پویش سلامت دهان و دندان با شعار "دهان دریچه سلامت" در کردستان و همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان در کردستان

به گزارش هشتمین همایش ملی سامانه های سطوح آبگیر باران از سنندج، فرزام بیدارپور معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه هماهنگی و ارزیابی آغاز اجرای پویش سلامت دهان و دندان که در محل دفتر وی در ستاد مرکزی دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اهداف برگزاری این پویش گفت: ارتقای میزان آگاهی ها و سواد سلامت مردم استان در رابطه با سلامت دهان و دندان و تاثیر آن بر سایر ابعاد سلامتی از اهداف اجرای این پویش است.

وی با بیان اینکه، شعار جامعه جهانی دندانپزشکی دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم، است، ابراز نمود: این پویش که از ۱۷ لغایت ۱۹ اردیبهشت اجرا می گردد، فرصتی برای هم افزایی فعالیت های مرتبط با سلامت دهان و دندان در دانشگاه و نیز ارتقای سواد سلامت است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن اشاره به برگزاری برنامه های پیش بینی شده برای اجرای این پویش گفت: درج شعار پویش در سربرگ نامه های اداری، اجرای برنامه های آموزشی در رسانه های استانی، اجرای معاینه و فیشورسیلنت با همکاری دانشکده دندان پزشکی و آموزش و پرورش و پخش مسواک رایگان در مناطق کم تر برخوردار از جمله این برنامه ها است.

دکتر بیدارپور با بیان این که مصرف دخانیات (سیگار، قلیان و سیگار الکترونیکی) از مهم ‌ترین عوامل در ایجاد سرطان دهان بوده و سلامت مغز و قلب با سلامت دهان و دندان در ارتباط است، افزود: بیماری های شدید لثه و دیابت رابطه دو طرفه دارند و هر کدام از آن ها می تواند باعث تشدید دیگری شود، بنابراین توجه به سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.

وی گفت: شعار روز اول (۱۷ اردیبهشت)، «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت « سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و روز ۱۹ اردیبهشت نیز «نقش سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» عنوان شده است.

در این جلسه پس از بیان نظرات و پشنهادات توسط هر یک از حاضرین، تصمیمات متناسب با اجرای بهینه پویش سلامت دهان و دندان در سطح استان و همزمان با سراسر کشور اتخاذ شد.

46

برچسب‌ها:,